ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی | تمدید یک هفته ای محدودیت ها

  • کد خبر: ۵۱۴۱۴
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
  • ۱
مشهد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی | تمدید یک هفته ای محدودیت ها
با گذشت ۱۲ روز از تشدید محدودیت‌های کرونایی (تعطیلی دوهفته‌ای اصناف و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد) وضعیت مشهد هنوز تغییری نکرده است و این شهر همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ آن طور که وزیر بهداشت و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونای کشور اعلام کرده اند این تعطیلی تا حدودی تأثیر مثبت خود را در کاهش فوت و ابتلا به کرونا نشان داده و آمار قربانیان کرونا را به زیر ۴۰۰ نفر رسانده است. با وجود اینکه قرار بود وضعیت رنگی شهر‌ها (تغییر از وضعیت قرمز به زرد، سفید و برعکس) و ابقا و کاهش محدودیت‌ها در روز دوشنبه‌ای که گذشت اعلام شود، براساس گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام وضعیت قطعی شهر مشهد به امروز موکول شده‌است.


محدودیت‌ها تأثیر داشته است

درهمین راستا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت شیوع کرونا در بعضی از شهر‌های استان تغییر کرده و نارنجی شده است و احتمالا وضعیت محدودیت‌ها در این شهر‌ها تغییر خواهد کرد.
مهدی قلیان با تأکید بر قطعی نبودن وضعیت شهر مشهد ازخاطرنشان کرد: وضعیت رنگی شهر مشهد باید وزارت بهداشت اعلام کند.


ورود به اماکن پرتردد تنها با کدملی مقدور است

وی با اشاره به کنترل و ممانعت از ورود افراد مبتلا به کووید ۱۹ به اماکن شلوغ و پرتردد، افزود: در نرم افزار ماسک وزارت بهداشت امکانی ایجاد شده است تا مأموران انتظامات یا افرادی که ورود و خروج مراجعان را کنترل می‌کنند، بتوانند از طریق کدملی، افراد مبتلا را شناسایی و رصد کنند و به آن‌ها برای ورود به ادارات، کارخانه ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، ناوگان حمل ونقل عمومی ریلی، هوایی و زمینی اجازه ندهند تا زنجیره ابتلا به این بیماری قطع شود.


خروج از وضعیت سیاه

با وجود اعلام نشدن تغییر وضعیت و جایگاه شهر مشهد، سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا درگفت و گویی تلویزیونی از تبدیل وضعیت ۳۸ شهرستان از قرمز به نارنجی خبر داد که در این میان نام ۳ شهرستان خراسان رضوی هم دیده می‌شود. براساس جدولی که معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی منتشر کرده است، وضعیت ۳ شهر تربت حیدریه، کاشمر و گناباد که تا پیش از این در وضعیت سیاه قرار داشتند، بهبود پیدا کرده است و این ۳ شهر وارد وضعیت هشدار و نارنجی شده اند؛ بنابراین از امروز و با وجود تغییر وضعیت در این ۳ شهر، تنها گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در این شهر‌ها شامل محدودیت خواهند شد.


مشهد همچنان قرمز است؟

اما نقشه وضعیت هشدار شهر‌ها با معیار‌های جدیدی که سه شنبه در نرم افزار «ماسک» وزارت بهداشت بارگذاری شده است، نشان می‌دهد که وضعیت هشدار شهر مشهد با وجود کاهش پانزده درصدی بستری در این شهر، همچنان قرمز است و احتمالا محدودیت‌های گسترده فعلی در مشهد همچنان ادامه خواهد داشت. براساس این نقشه شهر‌های نیشابور، سبزوار، خواف و درگز که تا قبل از اعلام محدویت‌ها در وضعیت سیاه قرار داشتند و ظرفیت مراکز درمانی شان در حال پُر شدن از بیماران کرونایی بود، وارد وضعیت هشدار قرمز شد و با همه این تغییرات و آن طور که نقشه وضعیت هشدار شهر‌های استان و آمار و اطلاعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد، وضعیت کُلی استان خراسان رضوی همچنان در مرحله هشدار قرمز است.


قدردانی از کادر درمان بیمارستان هاشمی نژاد

به گزارش ایرنا، از کادر درمان بیماران کرونایی در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد طی مراسمی از سوی ناحیه مقاومت بسیج حر این شهر قدردانی شد.
همچنین به گفته محمد درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نتایج تست کرونا به صورت پیامکی برای شهروندان ارسال می‌شود. دکتر سیدمحمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز از ابتلای خود به کرونا خبر داد و اعلام کرد که شنبه آینده دوره دو هفته‌ای قرنطینه اش تمام می‌شود. براساس آخرین آمار‌ها ۱۳ هزار و ۸۸۱ نفر دیگر به شمار مبتلایانِ کرونا اضافه شده اند و در ۲۴ ساعت گذشته این ویروس جان ۳۸۲ بیمار دیگر را نیز گرفته است.


محدودیت کرونایی مشهد ۷ روز دیگر تمدید شد

در نشست کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس‌جمهور مقرر شد از روز شنبه هفته پیش رو، در شهر‌های دارای وضعیت قرمز، مانند مشهد، به مدت یک هفته دیگر محدودیت‌ها ادامه پیدا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
2
5
سلام به بهانه کروناخوب پولی ازجریمه ماشین و مغازه آبه جیب می زنید حلالتون باشه ای ولا خیلی زرنگی فقط فکرمی کنید چه طوری از مردم پول بگیرید گرونی کرونا بی کاری یک نمک دیگه روی زخم مردم می پاشید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->